I samarbete med BankID så främjar vi diktatur & kontroll

I samarbete med BankID så främjar vi diktatur & kontroll

Ingen arbetslivserfarenhet krävs – utan endast ett BankID

Efter att ha läst nedanstående platsannons så kan man bara konstatera att Humana nu anammar ett totalitärt system för att registrera sina undersåtar, vars ställning förskönats till ”engagerade medarbetare”. Systemägaren är givetvis vårt korrupta bankvälde som hava mångårig erfarenhet med att bedriva tyranni med sitt så raffinerade och utvecklade monopoliserade indentifikationssystem, kallat BankID. Detta välde har således inte enbart gjort sig kända för att kränka sina kunders ekonomiska förehavanden genom sitt avskaffande av kontanter utan även genom sin lockelse till att bestå som låneslavar – den medellösa förblir den rikes träl – ett träleri som nu skall minutkontrolleras.

Som om inte detta vore nog så anammas denna bankidesgalenskap till att hålla koll på medborgarnas myndighetskontakter och allehanda ansökningsförfaranden, sjukvårdskontakter, biljettbokningar, näthandel, försäkringsärenden och dobbel mm. Själv så har man levit i den villfarelsen att bankernas främsta uppgift varo till att tillhandahålla något som dom uppenbarligen inte gör – nämligen kontanta medel, varpå bankernas främsta syssla nu nischas in i kontroll och angiveriverksamheten. Man kan således bara gratulera till denna förlängning av kontroll då man nu tagit in aktören Humana med sina 16000 lågavlönade trälar varpå dessa nu humaniserat BankID som stämpelur så att även trälarnas tid nu förbliva bojad vid bankernas godtycklighet.

Som lite kuriosa till inlägget så bifogar jag en liten del av platsannonsen tillsammans med reflektionen om att det icke erfordras någon arbetslivserfarenhet i sitt CV utan endast ett innehav av BankID. Ställer mig också frågande till den undertecknade Frida Larsson medvetenhet om att hon nu kuvats in i detta fördärv. Avslutningsvis så vill jag bara påpeka om Humanas vision – alla har rätt till ett bra liv – ”bara vi kan kontrollera de” ( min egna notering )

Personlig assistent till kvinna i Kopparberg, timvikariat

Humana AB

Personlig assistent

Kommun: Ljusnarsberg

Korta fakta om jobbet

Omfattning: Deltid (60 – 80%)

Varaktighet: 6 månader eller längre

Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning

Kvalifikationer

Arbetslivserfarenhet

Ingen arbetslivserfarenhet krävs

Om jobbet

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu en personlig assistent som vill arbeta med en kvinna i Kopparberg. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie vid ordinare personals frånvaro. Arbetstiderna är kl 8.00-14.00 och 15.30-19.00 alla dagar.

Som personlig assistent kommer du att vara kunden behjälplig där funktionsnedsättningen sätter gränser. Vi utgår från att du är lyhörd inför kundens önskemål samtidigt som du kan ta eget initiativ när så krävs. Om tjänsten Vår kund är en kvinna i 60 års ålder som har haft en stroke. Som personlig assistent till vår kund kommer dina arbetsuppgifter att variera efter hur kunden vill lägga upp sin dag. Du kommer att vara vid hennes sida och hjälpa henne med det som kan uppkomma i vardagen såsom handling, tvätt, matlagning, lättare städning men även personlig hygien samt förflyttningar/lyft. Du som assistent kommer att arbeta i kundens hem men ibland även följa med på aktiviteter utanför hemmet.   I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att: – Hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor – Vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader.

Vem är du? Vi tror att du som söker är aktiv och social då vår kund gillar som gillar aktiviteter som gå ut på promenader och går gärna ut och äter en lunch eller tar en fika. För kundens räkning ser vi gärna kvinnliga sökanden i 25-50 års ålder. Vi söker en pålitlig och lyhörd person med ansvarskänsla som har kunden i fokus. Du som assistent bör vara lugn och trygg i dig själv. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningsform, tidsbegränsad anställning Att jobba på Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord – Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR Vad händer nu? Sista ansökningsdag för tjänsten är 2020-08-31. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Välkommen med din ansökan!

Om anställningen

Lön

Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

Anställningsvillkor

Deltid 60%-80% Sommarjobb

Var ligger arbetsplatsen?

Arbetsplatsen ligger i kommunen Ljusnarsberg i Örebro län.

Arbetsgivaren

Humana AB

Postadress

Humana AB

Kupolen 50

78170 Borlänge

Kontakt

frida.larsson@humana.se

I samarbete med BankID 
Anonym46187
Jag ringde Telenor. Telefonsvararen uppgav att man ska identifiera sig med Bank ID för att komma i kontakt med dom, annars kunde dom inte ge dig full service.
Jon Ehrsson
Det har tyvärr blivit helt sjukt i detta samhälle. Man inför något som man tror skall underlätta, som exempelvis BankId, men det som skulle förenkla försvårar istället, då det skall utnyttjas till max. Nu införs ett flertal lösningar som sedan blir till tvång - nämligen att legitimera sig med BankID bara för att prata med en simpel operatör.
Totalt antal användare: 0
Anpassa